در گام دوم انقلاب اسلامی که دیگر فرصت آزمون و خطا نیست/ نامزدها، رقیب خود را فقر و تبعیض و فساد بدانند

 به گزارش سراج24، آیت‌الله لطف‌اله دژکام در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: شیطان تلاشش این هست که به شکلی همه ما را فریب دهد و انتخاب دنیا در مقابل آخرت را برای ما پیروزی نشان دهد.

 

 وی با بیان اینکه در ایام انتخابات شیطان این مساله را بیشتر جلوه می دهد، افزود: باید توجه کرد که چه کسی برای رضای خدا رای می گیرد و چه کسی برای دنیا رای می گیرد و شما مردم کسانی که برای آخرت رای میخواهند را شناسایی کنید و به آنها رای دهید.

 

 آیت الله دژکام با بیان اینکه در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید که امانت را به اهلش بسپارید، گفت: در اختیار برخی پول و سرمایه قرار گرفت ولی امانتدار خوبی نبودند و نتوانستند آن را حفظ کنند.

 

 امام جمعه شیراز بیان کرد: انسان امانت خلیفه اللهی و حکومت الهی را بر دوش دارد و اینجا انسان ها اختیار دارند و خداوند دائما ما را امتحان می کند پس هیچ کس  نباید خودش را فریب دهد و انتخاب ما انسانها دست خود ما است.

 

 وی اظهار کرد: هشت سال پیش، یک دوگانه درست شد و عده ای فریب خوردند و گمان کردند آمریکا می تواند مشکلات کشور ما را سامان دهد، الان ۸ سال مذاکره کردیم و لبخند زدیم و در انتظار آمریکا و گشایش هایش ماندیم چه شد ؟ باید بیدار و هوشیار شویم و این صندوق رای و حق انتخاب، امانت خدا هست که می رویم رای می اندازیم بنابراین باید اهل آن را انتخاب کنیم.

 

 آیت الله دژکام ادامه داد: اگر فردی بد انتخاب کرد و حالا پشیمان است چرا می خواهد با انتخابات قهر کند؟ شما بد انتخاب کردی و حالا با چه کسی قهر کردی؟ خودت با خودت قهر کردی؟! مگر می شود انسان از زیر بار مسؤولیت انسانی و دینی شانه خالی کند در حالی که کشور مال خود ما است.

 

 نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: این دهه ادامه دارد تا می‌رسد به ولادت امام رضا (علیه السلام) و در فاصله بین این دو میلاد گرامی همه مردم ایران و بالاخص مردم فارس و شیراز که همیشه ولایت‌مدار بوده و هستند، به بزرگداشت حضرت شاهچراغ بر می خیزند.

 

 وی اظهار داشت: آستان احمد بن موسی را بزرگ می‌دانیم به این علت که ایشان امین ولایت است و می دانید که امام موسی کاظم (علیه السلام) را وقتی به زندان می بردند نگینی به همسر خود داد و فرمود کسی از این موضوع خبر ندارد و بعد از شهادت من یک نفر می آید و می گوید که انگشتر من را بده و به خاطر حفظ جان امام بعدی، ایشان را معرفی نکرد این بانوی مکرمه انگشتر را نگه داشت تا شب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام دق الباب کردند و دیدند که امام رضا علیه السلام فرمود انگشتر را به بنده بدهید و ایشان امامت امام رضا علیه السلام را پذیرفت.

 

 آیت الله دژکام افزود: فردای آن روز، جمعیت برای بیعت خدمت حضرت شاهچراغ آمدند اما حضرت شاهچراغ فرمودند جانشین پدرم امام رضا (علیه السلام) است و حرکت کردند به سمت امام رضا (علیه السلام) و با ایشان بیعت کردند اگر امانت دار باشیم جلوه خدا را می بینیم امانت امروز متعلق به امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) است.

 

 وی با بیان اینکه نظام اسلامی ما نیز امانت هست و افرادی که دنبال مسئولیت هستند باید امانتدار باشند، خاطرنشان کرد: درس حضرت شاهچراغ امانتداری ولایت است و بنده از همین جا از کسانی که در طول سال تلاش می‌کنند تا حرم مطهر شاهچراغ بتواند نقش خود را ایفا کنند تشکر میکنم و نذوری که با صدق و نیت درست تقدیم می شود ارزشمند است.

 

  امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئولان برای حل مسائل و مشکلات فراوانی که در اطراف این حرم مطهر وجود دارد به میدان بیایند، گفت: احترام حرم به متولی آن است و بنده از روحانیت معظم تشکر میکنم که دسته راه می اندازند و در مناسبتهای مختلف مذهبی به سمت حرم می آیند و این امر فقط به ایام اربعین خلاصه نشود و همین پنج شنبه که شب زیارتی امام حسین (علیه السلام) است و شیراز که حدود ۳۰۰ هئیت فعال دارد به میدان بیایند و دسته راه بیاندازند و صدا و سیمای مرکز استان و دیگر رسانه ها باید همت کنند و در ایام کرونا این قبیل برنامه ها را پوشش دهند همچنین در پنج شنبه آینده باید ولایت و ارادت خود به ساحت حضرت شاهچراغ ابراز کنیم تا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف از ما راضی باشند.

 

  آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: بنده در مورد تقوا در نماز جمعه صحبت می‌کنم ولی رسانه ها فقط از سیاست و مسائل جنجالی تیتر می‌زنند.

 

  وی بیان کرد: ما باید تجربه ملل دیگر را بخوانیم قرن ۲۰ تمام شد و وارد قرن ۲۱ شدیم، در قرن ۲۰ مسائل اقتصادی برای غرب بسیار مهم بود و بر اساس آن مبنای پیشرفت‌شان را گذاشتند اما آنها سرانجام فهمیدند که مسائل مهمتر از آب و نان وجود دارد.

 

 امام جمعه شیراز ضمن انتقاد از مطرح نشدن مسائل راهبردی تصریح کرد: چرا نسبت به مسائلی که برای تحقق آنها اساسا انقلاب کرده ایم غفلت می‌شود؟ در گام دوم انقلاب اسلامی که دیگر فرصت آزمون و خطا نیست، گویی هنوز برخی برای اینکه یک لقمه نان بخورند حاضرند خود را تسلیم آمریکا کنند و استقلال کشور را به خطر بیندازند و دوباره ۴۰ سال دیگر به سمت آمریکا بروند و در انتها بگویند اشتباه کردیم!

 

 وی اضافه کرد: آنها نمی‌شنوند که دشمن می‌گوید می خواهم برجام دو و سه را به شما تحمیل کنم و درباره مسائل موشکی و محور مقاومت با شما مذاکره کنم؟ خجالت نمی‌کشیم از خون شهید سلیمانی و شهید اسکندری و... ؟

 

  امام جمعه شیراز بیان کرد: سرفصل مسائل مهم انتخاب رئیس جمهور فقط مسائل معیشتی نیست، اگر چه معیشت مساله مهم امروز ما است ولی در کنار آن مسائل مهم دیگری هم هست پس مردم را با این وعده ها نباید فریب داد و کارنامه افراد باید روشن باشد و قدرت این را داشته باشد که همه افراد و ظرفیت نخبگان کشور را به میدان بیاورد.

 

  آیت الله دژکام اظهار داشت: اگر کشور می‌خواهد رو پای خودش بایستد باید همه نامزدها، رقیب خود را فقر و تبعیض و فساد بدانند و برای حل این مشکلات تلاش کنند همچنین از رسانه ها نیز تقاضا می‌کنم در این باره دقت نظر کافی را همچون همیشه داشته باشند.

اخبار مرتبط

آغاز تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات از پنج‌شنبه

مهلت یک هفته‌ای تبلیغاتی داوطلبان مرحله دوم انتخابات مجلس

زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha